Diverse appartementencomplexen

Appartementencomplex met een parkeerplaats of -garage voor bewoners en bezoekers, maar met een tekort aan parkeerplaatsen in de omgeving.

Het probleem

Hoe kun je bewoners en hun bezoekers een gemakkelijke én gecontroleerde toegang bieden en daarnaast ongewenste gebruikers te weren.

De oplossing

Ingang

De bewoners gebruiken een RFID kaart of kentekenplaat en de bezoekers nemen een ticket.

Gemeenschappelijke privéhal

Bezoekers nemen een ticket wanneer ze het gebouw en het parkeerterrein verlaten.

Betaalzuil

Bezoekers betalen niet óf een verminderd tarief. Anderen betalen het volle tarrief.

Uitgang

Scan kentekenplaat, barcode of RFID.

Scenario

De bewoners gebruiken hun RFID kaart. De bezoekers nemen een inrijticket, parkeren hun auto en krijgen via de intercom toegang tot de gemeenschappelijk privégang van hun gastheer. Bij het verlaten print de bezoeker in diezelfde gang een uitrijticket via de toonbankprinter en begeeft zich vervolgens naar zijn/haar auto. Daarna scant hij/zij de ticket aan de uitrijzuil en verlaat vervolgens het parkeerterrein.

Indien de gastheer niet aanwezig is, verlaat de bezoeker het parkeerterrein mits de bezoeker zijn/haar inrijticket binnen de geldigheidsperiode parkeerplaats scant aan de uitrijzuil. 

Variant

De klanten en personeel kunnen ook kentekenherkenning gebruiken als primaire identificatie, met als extra oplossing een RFID-kaart voor het personeel en een barcode voor de klanten. In het geval van ongebruikte parkeercapaciteit, kun je eventueel een betaalzuil installeren om ook andere bezoekers gebruik te laten maken van het parkeerterrein. Activeer de optionele geïntegreerde VOIP-intercom van de in- en uitrijzuilen, zodat bezoekers iemand kunnen contacteren.